Як знімати портрети


Не раз можна почути від людей про те, що вони нефотогенічні. Через це вони не хочуть фотографуватися. Це пов’язано з тим, що фотографії які їм робили фотографи були не зовсім вдалі. Можливо вони натрапили на фотографа з невисокою кваліфікацією та досвідом. Я хочу вам відверто сказати, що немає нефотогенічних людей – бувають тільки бездарні фотографи, у яких криві руки та відсутнє відчуття краси та гармонії.

З упевненістю можу сказати, що будь-яку людину можна сфотографувати таким чином, що пізніше ця фотографія буде для нього самою улюбленою. Щоб досягнути цієї мети фотографу потрібно вміти застосувати декілька спеціальних прийомів.

Рано чи пізно кожен фотолюбитель задається питанням – яким чином можна знімати портрети і що необхідно зробити, щоб вийшов достойний портрет?

В першу чергу вам необхідно налаштувати контакт з людиною для якої ви будете робити портрет. Для цього, в першу чергу, потрібно бути хорошим психологом. Вашим основним завданням є те, щоб людина на знімку вийшла цілком природною, щоб на її обличчі не було натягнутої посмішки, незручної неприродної пози, та неприродного виразу обличчя. На фотографії фальш і неприродність особливо відчутні і їх завжди можна побачити на фотографії.

В першу чергу добре вивчіть об’єкт зйомки. Тут особливо потрібно бути уважним – вивчіть міміку, характерні жести, реакцію на різні події, які властиві цій людині. Фотографи-початківці у своїй практиці використовують принцип – чим більше дублів, тим більша імовірність отримати гарний знімок. Але це не завжди так. Можна звичайно дотримуватися такого принципу але я вважаю, що це немає суттєвого значення, особливо коли робиш у високому темпі серію знімків, тут якраз можна втратити свою основну думку, свій творчий задум. Працюючи з об’єктом зйомки ви повинні насамперед скласти композицію, поставити необхідну позу, змініть положення рук та напрям стіп на ногах. Після цього уважно погляньте на об’єкт і якщо немає ніяких неприродностей можна починати серію знімків.
Ще один важливий прийом, про який ви повинні пам’ятати завжди – потрібно попрохати особу яку ви знімаєте, щоб вона спрямувала свій погляд не прямо в об’єктив фотокамери, а трошки вбік. Такий прийом слід використовувати у тих випадках, коли ви бачите, що погляд об’єкту зйомки невиразний та порожній і нічого не виражає. Деколи можна попрохати щоб об’єкт дивився трохи нижче об’єктива і трохи вбік, в цьому випадку ви отримуєте ефект очікування, сам портрет наповниться динамікою і стане більш характерним.

Здається що з організаційними питаннями ми прояснили картину, тепер справа стоїть за самим важливим – зробити портрет. В першу чергу намагайтеся, щоб у ваш кадр не потрапили предмети, які не мають відношення до вашого сюжету. Ми знаємо, що об’єктив фотокамери має таку властивість, що він зафіксовує різні предмети, які зазвичай не привертають вашої уваги. А це може привести до ситуації, коли на вашому знімку на задньому плані з’являться зовсім сторонні предмети, чиясь голова або чийсь силует, тобто речі, які не мають ніякого відношення до того, що ви збираєтесь знімати. Знімайте кадр таким чином, щоб на ньому залишалися тільки ті предмети та елементи декору, які дадуть змогу додатково прикрасити композицію портрета. Досить пристойно виглядають на фотографії руки людини, яку ви фотографуєте. Вони дають виразність портрету і дають можливість розкрити характер об’єкту зйомки. Портрет може доповнити якийсь один додатковий предмет, це можуть бути – телефон, капелюх, люлька, дзеркало і т.д. Але потрібно не забувати про те, що коли предметів на фото буде багато, то погляд може загубитися посеред предметів.

Портрет на повний зріст

Виконуючи зйомку в такому аспекті також потрібно пам’ятати про деякі особливості. Якщо ви захочете зробити кадр на повний зріст на тлі якогось пейзажу, то не намагайтеся відобразити одночасно всю красоту пейзажу. Тут вам потрібно знімати щось одне, людину або пейзаж. Зробити одночасно все в одному кадрі вам не вдасться. Завжди вийде якась накладка. Саме через це робіть знімки таким чином, щоб людина не губилася на фоні краєвиду. Людина повинна виглядати доволі крупно і легко впізнана. Задній план повинен на кадрі виглядати як вдалий фон. Також не забувайте перед тим як зробите знімок, ще раз огляньте чи немає чогось зайвого у полі кадру. Ви повинні взяти собі за правило, що перед тим, як натиснути кнопку спуску ще раз досконало перевірити усю картину. Досить часто на фотографіях можна побачити порожні пляшки, пакети та різне сміття.

Досить часто на любительських знімках можна побачити, як з голови людини щось «росте». Це може бути гілка дерева, ліхтарний стовп, дроти ЛЕП і т.д.

Коли будете робити груповий портрет то потрібно, щоб люди стояли близько один коло одного і щоб між їхніми плечима не було ніяких просвітів. Високих за зростом розташовуйте трохи далі, а дітей бажано поставити на передній план. В цьому випадку всі повинні дивитися на фотографа. Бо може статися так, що хтось закриє очі, позіхає або дивиться убік, тоді знімок у вас вийде невдалий і доведеться зробити його заново. Діафрагма виставляється таким чином, щоб ваш кадр був різким по всьому полю.

Портрет також можна виконати і на неповний зріст. Людину можна зняти і до пояса. Тут особливу увагу потрібно звернути на руки, бо вони в цьому випадку якраз відіграють досить суттєву роль. Слідкуйте за тим, щоб вони не висіли. Людину можна зняти коли вона розмовляє по телефону, курить, тримає букет квітів у руках. Такі кадри виходять дуже виразними. Але ви повинні пам’ятати, чи буде підходити обраний вами варіант до особи, яку ви будете знімати. Сюжет зйомки повинен бути не надуманим і природнім. Подумайте чи буде гарно виглядати фотографія на якій відображено кремезного чоловіка з букетиком конвалій, підліток з сигаретою в руках або тендітна жінка з відбійним молотком в руках.
Пози людини при зйомці повинні бути розслабленими і виглядати природними. Коли людина сидить особливу увагу зверніть якраз на її ноги. Людину можна попросити схрестити гомілки. Але таких ситуацій, коли людина буде класти ногу на ногу, старайтеся уникати, бо така постановка , в більшості випадків, псує кадр.

Крупний план

Досить оригінальні і цікаві портрети виходять крупним планом, коли на фотографії зображена тільки одна особа або частина її обличчя. Також ви не зробите помилки якщо лице особи не впишеться в межі кадру. Ви можете сміливо прибрати верхівку голови, і навіть вуха, і залишити на кадрі лише одні очі. Це право фотографа, бо його задум може бути виправданий в будь-якому випадку – головне щоб людину на портреті можна було впізнати. Буде краще коли ви покажете характерний погляд людини, ніж якийсь непоказний портрет по стійці струнко на весь зріст. При зйомці портрета крупним планом має значення кожен елемент і кожна дрібниця стає важливою, тому зачіска, косметика, неголеність – все це буде добре помітним, і про такі моменти вам потрібно постійно пам’ятати.




Напишіть коментар