Основні прийоми і правила фотографування


Нарешті здійснилася ваша заповітна мрія, і ви придбали фотокамеру. Тепер ви зможете знімати все, що буде завгодно вашій душі. Але для того, щоб ваші фотографії виглядали гідно, то при проведенні зйомок необхідно дотримуватися низки правил. Такі правила, фотографи-професіонали використовують інтуїтивно, не напружуючи свою пам'ять, а от початківцю фотографу-аматору такі поради будуть украй корисними.

Основні прийоми і правила фотографування

1. Проводьте зйомку таким чином, щоб фотокамера знаходилася на одному рівні з об'єктом зйомки, так би мовити - очі в очі. Такої позиції у першу вимагає зйомка дітей та тварин. Якщо проводити зйомку зверху, то ракурс буде зовсім іншим, а також з'являються непотрібні спотворення. Але якщо ви задумали спеціально проводити зйомку зверху, то це зовсім інша справа.

2. Кадр можна зробити цікавим за допомогою чогось, що зможе доповнити основний об'єкт зйомки. Це може бути вікно, гілка дерева або куща, перила або сходи. Такі доповнення зможуть створити перспективу і додатковий обсяг у кадрі.

3. Виконуючи знімки особливо високих об'єктів, таких як висотні споруди, хмарочоси, дерева, якщо вони знаходяться окремо, то намагайтеся тримати камеру вертикально, щоб повністю охопити висоту і при цьому не помістити зайвого об'єкта в кадр.

4. По можливості намагайтеся проводити зйомку при природному освітленні, тобто на відкритому повітрі, а не в приміщеннях. Але не завжди виходить так, що ми можемо проводити зйомку там, де хочемо. І якщо у вас є можливість повторити зйомку кадру при природному освітленні, то намагайтеся не упустити такої можливості.

5. Яскраве сонячне освітлення вважається ворогом фотографа. Не самої фотографії в принципі, а саме самого фотографа. При яскравому сонячному освітленні фотографія вийде яскравою і контрастною, але з художньої точки зору вона мало чого коштуватиме. Звідси висновок - необхідно дочекатися похмурої чи хмарної погоди, або по можливості піти в тінь. Але при цьому не слід повністю забувати про спалах.

6. Намагайтеся мінімально використовувати спалах. Згадуйте про нього тільки в тих випадках, якщо без нього практично неможливо провести хорошу зйомку. Але пам'ятайте, що це стосується вбудованого спалаху, але ніяк зовнішнього.

7. Намагайтеся використовувати при зйомці всі три плани - передній, середній і задній. Так, наприклад, при зйомці середнього плану не слід усувати з кадру передній план. Якщо у вашому кадрі будуть всі три плану, то картина вийде більш об'ємною і зможе передати повністю глибину і перспективу. Це дуже важливо, якщо ви проводите пейзажну зйомку. Адже найпростіше - ввести в кадр якийсь об'єкт, який не є досить різким, а все-таки буде видавати себе. Тобто можна навіть по обрисах зрозуміти, що це таке. Буде дуже добре, якщо це буде співзвучно з тематикою кадру або виявиться символом якоїсь події або предмета.

8. Не намагайтеся знімати в лоб, тому що в більшості випадків фотографія виходить плоскою і нецікавою. Досить цікаво знімати об'єкт ззаду, і дочекатися моменту, коли він обернеться (хоча часом доводиться вичікувати досить тривалий час, в крайньому випадку, окликніть цю людини.) Або спробуйте провести зйомку під іншим кутом.

9. Намагайтеся упіймати емоції! Адже це справжнє життя людей. Фотографи, які ганяються за емоціями, та у яких це виходить - вважаються справжніми професіоналами.

10. Уявіть собі, що фотографія виглядає як терези, ну такі, звичайні, як на ринку, і порівняйте її з рівновагою кадру. І якщо ви зможете правильно зважити компонування кадру, то зможете зрозуміти, де чогось не вистачає для того, щоб вийшла правильна фотографія. Завжди має бути так, що щось необхідно врівноважувати. Все має бути врівноважено. Дуже часто у фотографії відсутня рівновага, особливо якщо сюжет показує самотність та розгубленість. У таких випадках фотографія виходить з почуттям драматизму.

11. У нашому житті так уже влаштовано, що більша частина людей пише зліва направо. Коли ми дивимося на напрямок бігу або ходи людини зліва направо, то нам здається, і ми в цьому впевнені повністю, що людина рухається вперед. Але тільки варто відобразити дзеркально кадр, як ми скажемо - ой, він щось забув і повертається назад. Але якщо ми хочемо показати напрям руху, погляду, то це найкраще це робити зліва направо.

12. Якщо ви фотографуєте людину в темному, то фотографуйте її на світлому фоні, і навпаки. Якщо ви хочете, щоб об'єкт зйомки можна було побачити серед багато чого іншого, то співставте об'єкт з контрастним «сусідом». Правила контрасту буде завжди діяти не тільки з яскравістю, але і з насиченістю використовуваних кольорів. Але не слід перестаратися, самих кольорів не повинно бути багато, основними повинні бути 2-3. Фотографуючи колектив з певним дрес-кодом, наприклад - все в синьому, а тут серед них з'явився начальник в жовтому. У такій ситуації тон буде головним, і зовсім не тому, що він керівник. Але таке правило, може перешкодити фотографу виділити найголовніше в зйомці, так як хтось у контрастному кольорі потрапив в кадр, і все - вашої ідеї немає, і кадр пропав. Хоча в таких ситуаціях творча особистість завжди може знайти правильний вихід.

13. Важливо пам'ятати про те, що сюжетно важливі лінії необхідно розташовувати по діагоналі відносно країв кадру. Ніколи не проводите паралельні лінії в кадрі, особливо досить близько до країв - в більшості випадків це досить нудно.

14. І, нарешті, намагайтеся використовувати при проведенні своїх фотосесій правило, яке серед фотографів-професіоналів, прийнято називати - «виключення з правил»! Але така майстерність і доречність такої «витівки» притаманне тільки професіоналові високого рангу, який може сам диктувати правила і на якого ми повинні рівнятися. Саме тільки професіонал високого рангу зміг створити нове правило, яке раніше не вважалося за норму.




Коментарі

  1. Анна 18.02.2017 р. пише:

    Важливо також пам’ятати про правильне освітлення під час студійної зйомки.

Напишіть коментар